17 juni 2017

AW

Allmänt


 
Jag har suttit på en häst igen efter 15 år! Ja jag har alltså hoppat upp på ryggen igen och jag var skapligt nervös innan, ramlade av gjorde jag också haha.... Anton (hästen jag hade haha) blev rädd när ridläraren slängde in "slalompinnar" i ett litet förråd, precis när Anton och jag går förbi. Då rycker Anton till åt höger och jag åt vänster. Hannah tyckte att jag såg ut som en spindel i luften med armar och ben åt alla håll hahaha! Jag hoppade upp på hästen väldigt snabbt igen och det blev ingen större grej, fick ont i knät en stund sen kände jag ingenting. Vi var också en sväng utomhus och red och det var så roligt. Jag tror inte att det är min grej att åka och rida en gång i veckan men jag kan absolut tänka mig att göra om det här, just att man åker ett gäng, betalar 250 kr och får rida en stund helt enkelt. Om man gör det här fler gånger kanske man tillslut vågar vara utomhus och rida istället för att vara största delen i ridhuset eller vad det heter. Det skulle vara himla roligt faktiskt. Jag är i alla fall glad att jag följde med på det här, superbra idé av Hannah! 





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress