25 juli 2016

HEJDÅ BERGDALA

Allmänt

 

 

 

 
För en vecka sedan var det dags för mormor och morfar att flytta ut från huset i Valla. Det var lite tråkigt men samtidigt så blir det bäst såhär. Herregud vad jag älskade att vara där under min uppväxt, det finns så mycket minnen därifrån. Mormor och jag åkte ut dit idag och skulle kolla till det sista innan de ska lämna över nyckeln. Då var familjen som ska flytta in där (de packade in lite saker i garaget osv). Mormor frågade då om de ville komma in i huset och kolla igen på det, plus att farmorn var med och hon hade inte sett huset mer än på bilder. Så då blev det en liten husvisning och döttrarna sprang runt och skrattade och busade med varandra, då fick jag så där att man ler för sig själv och jag tänkte att sähär liten har jag, mina syskon, kusiner och så vidare, varit och sprungit runt här. Men det blir bra det här, huset kommer få en renovering och familjen kommer få ett stort hus och en stor trädgård att växa i, även ett tredje barn är på väg :-) 
 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress